PlayStation изостави Facebook
PlayStation е поредният голям бранд, който поне временно преустановява работата си с Facebook. И по-конкретно рекламата в популярната социална мрежа. Същото, прочее, се отнася и за Instagram, който е притежаван от Facebook.
Решението е част от кампанията #StopHateForProfit. Редица големи играчи вече преустановиха работни рекламни взаимоотношения с Facebook.
Социалната мрежа е обвинявана за правилата ѝ при разпространението на информация. И по-конкретно, че позволява омразно съдържание и дезинформация да бъдат публично достъпни до крайните потребители на платформата. В случая алтернативни социални мрежи като Twitter и Twitch наскоро стартираха кампании (включващи и директни банове) срещу омразното съдържание във всякакъв вид.
Официалното становище на PlayStation e следното:
„В подкрепа на кампанията #StopHateForProfit до края на юли спираме глобално дейността си във Facebook и Instagram, включително рекламно и неплатено съдържание. Заставаме зад идеята да работим (и играем) заедно за едно по-добро бъдеще.“
Microsoft също преустанови участието си на Facebook платформата, въпреки че при обявяването на този факт от страна редмъндския гигант се получи леко неловка ситуация, предвид скорошия анонс, че ще си партнира със стрийминг платформата за игри на Facebook.
Други големи компании, които временно странят от Facebook, са Coca-Cola, Honda, Unilever, Ford и Starbucks.