Осветлението в Resident Evil 3 Remake
Осветлението в игрите е един от най-важните елементи в изграждането на визуалната им среда. Дълги години, особено в 3D заглавията, разработчиците бяха хардуерно ограничени в начините, по които могат да представят на екрана специфично осветление. Последните 10 години обаче развитието на технологиите предостави в ръцете на lighting художниците прекрасна възможност да изразят себе си по възможно най-убедителния начин. Истината е, че дори ако вземете игра, създадена с Quake 2 енджина, вкарате в нея модерно осветление, то тя може да изглежда впечатляващо и днес.
По същество, художникът на 3D среда Тиаго Клафке обсъжда техниките за осветление в скорошния римейк на Resident Evil 3. Според художника смисълът на тази дискусия не е да се сподели техническо ръководство за осветлението в игрите, а да се покаже какво може да се постигне с различни техники. Разбивката е придружена от снимки от играта, за да се покаже как различното осветление влияе на римейка на Resident Evil 3.
„Играех RE3 Remake и съм влюбен в осветлението. Екипът използва всеки познат ни до момента трик, за да постигне правдоподобен и завладяващ свят, като същевременно (осветлението) е много „гейми“ и помага с навигацията.
В тази публикация не възнамерявам да напиша изчерпателно техническо ръководство за това как работи механизмът за осветление, а вместо това да покажа няколко примера за техники за осветяване и какво постигат.
Страхотното осветление е неизменна част от фона, създава специфични форми, помага на материалите да се изобразяват правилно и фино насочва играча към важните елементи в нивото“, коментира Тиаго.
Можете да прочетете цялата разбивка на официалния уебсайт на Тиаго.
Resident Evil 3 е на пазара за PlayStation 4/5, Xbox Series конзолите, Xbox One семейството от конзоли и PC.