Няма не искам: YouTube започва да пуска реклами във всички видеа
YouTube започва да пуска реклами във всички видеа независимо от монетаризацията. Промяната е упомената в последната актуализация на условията за ползване на търсачката от 18 ноември.
Тя е вписана във втора точка от ъпдейта на условията, която гласи: „от сега нататък реклами могат да се появяват във видеа, които не са част от партньорската програма на YouTube (YPP). Ще започнем постепенно пускане на реклами във видеа, които не накърняват бранда“.
Това означава, че, за разлика от сега, когато само монетаризирани видеа имат реклами, то занапред YouTube ще показва реклами във всички видеа, независимо дали техните създатели са партньори на търсачката или не.
Това не просто ще доведе по повече досадни реклами за зрители, но и лишава YouTube-рите от възможността да решат сами дали да печелят от реклами или не. Някои от създателите на видеа например взимат решението да изкарват пари от Patreon и деактивират рекламите си във видео търсачката като благодарност към техните фенове за подкрепата.
От YouTube определят промяната като част от „текущи инвестиции в нови решения, които ще помогнат на рекламодателите отговорно се възползват от пълния потенциал на YouTube, за да се свържат с аудиторията си и да развият бизнеса си“.
Промените в момента се въвеждат за американските канали, а за останалата част от света ще влязат в сила в средата на 2021 г.
Както и досега създателите на видео съдържание могат да кандидатстват, за да станат партньори, ако отговарят на критериите за допустимост на партньорската програма на YouTube – натрупани 4000 часа гледане за 12 месеца и повече от 1000 абонати.