Venturebeat: партньорството на Microsoft с Facebook Gaming може да означава бъдеща VR поддръжка за Xbox Series X
Заедно с новината за края на Mixer дойде и тази, че Microsoft ще си партнира с Facebook Gaming: хибридно подразделение на Facebook, което обхваща не само стрийминг и традиционните видео игри, но и кежуъл заглавия, насочени към мобилни устройства, които можете да играете във Facebook Messenger с приятели или в мобилното приложение. Microsoft планира да използва това партньорство, за да замени отсъствието на Mixer и да засили Project xCloud: своята услуга за стрийминг на игри в облака, която е позиционирана да се конкурира с Google Stadia и PS Now на Sony.
Резултатите, които това партньорство би могло да доведе за облачните игри, могат да са впечатляващи, предвид факта, че две от най-големите технологични компании на планетата са сключили партньорство. Но е много по-вълнуващо да помислим какво би могло то да означава за един бъдещ Xbox VR, твърди журналистът Дейвид Джейгнюекс за Venturebeat. Въпросният е част от UploadVR.
Според него с Xbox Series X на хоризонта е настъпил идеалният момент да се възобнови интересът на Microsoft към VR технологията. Трябва да припомним, че по времето на анонса на Xbox One X, Microsoft обеща VR поддръжка с новия хардуер. Която впоследствие така и не получихме.
Колаборацията с Facebook Gaming за стрийминг и облачни игри отваря вратата за насърчаване на партньорството между Oculus и Microsoft, за да може шлемовете на Oculus да работят с Xbox.
Според журналиста добавянето на поддръжка на Rift S или Quest за Xbox Series X е логично продължение на партньорството между двата гиганта. И двата шлема на Facebook се проследяват чрез сензори, които са вградени в тях, a Xbox работи под специална версия на Windows 10. Тоест на разположение са фактори, които определено правят връзката между хардуера на двете компании повече от логична. Може би дори задължителна.
В момента Xbox подразделението на Microsoft разполага със серия от студиа под шапката си, някои от които вече имат VR опит – Ninja Theory и inXile. По идея те биха могли да създадат наистина качествени комерсиални заглавия за виртуална реалност стига Фил Спенсър да промени становището си относно VR технологията като цяло. Само преди няколко месеца Xbox босът сподели, че потребителите на платформата просто не се интересуват от VR.