RAD Game Tools: PlayStation 5 ще има най-бързия трансфер на данни, който някога е предлаган в потребителско устройство за масовия пазар
Особено качественият middleware програмист CBloom предложи изключително любопитна публикация, която описва най-силната страна на PlayStation 5 хардуера – възможността му да обработва данни с безумно висока скорост. В случая поне двойно по-бързо, отколкото прекият конкурент на конзолата Xbox Series X.
В своята публикация той нарича конзолата на Sony потребителското устройство за масовия пазар, предлагащо най-бързия трансфер на данни въобще. По неговите думи елементите, които правят това възможно е изключително бързото специално разработено от Sony SSD; IO, което е напълно независимо от CPU-то и хардуерният декодер Kraken.
„Компресията на Kraken действа като множител за скоростта на IO и капацитета на диска, като съхранява повече игри и се зарежда по-бързо пропорционално на степента на компресията.“, споделя още Cbloom.
„Sony вече беше публикувала, че SSD-то в конзолата е способно на 5,5GB за секунда и очаква декомпресираният бендуит да бъде около 8-9GB за секунда на база измервания на средния коефициент на компресия на игрите около 1,5. Въпреки че Kraken е отличен компресор, той има затруднения при намирането на модели, които може да използва при много важен тип съдържание: GPU текстури, които съставляват голяма част от съдържанието на една игра. Оттогава постигнахме огромен напредък в подобряването на степента на компресия на GPU текстурите с Oodle Texture, която ги кодира така, че последващата компресия на Kraken да намери модели, които може да използва. Резултатът е, че очакваме средното съотношение на компресия на игрите да бъде много по-висока в бъдеще, близо до 2 към 1. (или 11GB за секунда)“
Същият все пак допълва следното:
„Не всички игри при старта на PS5 ще използват Oodle Texture, тъй като това е много нова технология, но очакваме тя да бъде в част от повечето PS5 игри в бъдеще. Поради това очакваме средното съотношение на компресия и следователно ефективната скорост на IO да бъде дори по-висока от предварително изчислената.“
Целият изключително детайлен текст на програмиста можете да откриете на следния адрес.
В кратце, бъдещето на игрите за PlayStation 5 – особено тези, които се разработват ексклузивно за конзолата, или на тези, при които тя я водещата платформа при разработката, е плашещо скоростно. Така де, светло…