Март 2020 е един от най-успешните месеци за индустрията
Независимо че COVID-19 се превърна в причина за множество забавяния на големи и малки заглавия, а ритейл сегментът продължава да е затруднен, през март индустрията е била в крепко здраве. Основната причина за това е константно разрастващото се увеличение на продажби по дигитален път и липсата на алтернативи сред потребителите за различни видове дейности в период на пандемия.
Според доклада на NPD Group за март 2020 година американските потребители са похарчили за видео игри 1,6 милиарда долара – сумата включва продажбите на хардуер, игри на физически носители и дигитални продажби на избрани издатели.
В случая говорим за втория най-силен март за индустрията и увеличение на приходите спрямо същия месец на 2019 година с 35%.
Най-успешният март за гейм индустрията е този от 2008 година, когато са генерирани приходи в размер на 1,8 милиарда долара.
Въпреки позитивните числа през март обаче, те се оказват недостатъчни за да запълнят спада в приходите, отбелязан през януари и февруари. От там първото тримесечие на 2020 година бележи общ спад на приходите спрямо предходната година с 4 процента. Общите приходи са 3 милиарда долара.
Продажбите на софтуер са се покачили с 34% спрямо март 2019 година, като основната причина за покачването е новият развлекателен софтуер на Nintendo Animal Crossing: New Horizons. Според NPD Group продуктът на Nintendo е третата най-успешна премиера на софтуер на Nintendo, разпространяван на физически носител. Преди New Horizons са единствено Super Smash Bros Ultimate от 2018 година и Super Smash Bros. Brawl от 2008.
Nintendo към момента не е предоставило данни за общите продажби на своя продукт, но според японската медия Famitsu само в Япония са продадени 2,6 милиона копия в рамките на първите 10 дни след пускането в продажба на играта.