Google опитва да привлече отново играчите към Stadia
Животът на стрийминг услугата на Google, Stadia, стартира по не особено розов начин. Предложението на Google беше посрещнато от критиката и потребителите по-скоро негативно, като повечето тествали го изразиха мнение, че след Stadia е трябвало да стои надписа в скоби (Beta). Прочее, Google Stadia официално не е достъпна от България.
Половин година по-късно вниманието на световната гейм общественост е насочено почти ексклузивно върху новите конзоли на Sony и Microsoft, но Google очевидно не се е отказалa от идеята да се съревновава с двата мастодонта на гейм пазара. Трябва да припомним, че Sony и MS също имат свои стрийминг услуги за видео игри, които функционират и в момента, но ще получат голям ъпгрейд при премиерата на PlayStation 5 и Xbox Series X.
Да се върнем обаче на Google – гигантът тихомълком ребрандира своя безплатен план Stadia Base, наричайки го просто Stadia. Въпросният дава достъп до услугата, като ограничава потребителите до стерео звук и резолюция на видео стрийма до 1080p.
В началото на април 2020 година Google анонсира, че предоставя на всеки желаещ възможността да използва Stadia Pro (до 4К резолюции и 5.1 съраунд звук) напълно безплатно за период от два месеца. Месечната такса за използване на Pro плана след това е 9,99 долара.
Впоследствие Google допълни, че безплатните игри, които потребителите са получили по време Stadia Pro теста, ще останат на разположение на играчите и след изтичането на двата „free” месеца, дори и да преминат към по-ниското ниво на Stadia.
Желаещите да се регистрират в сайта на Stadia получават допълнителна опция, която им позволява да се възползват от двата безплатни месеца на Stadia Pro, а след това просто да започнат да купуват игри през Stadia, без да използват Pro плана по какъвто и да е начин.
Разбира се, независимо, че Stadia Base вече ще се нарича просто Stadia, духът на Base версията ще продължи да витае под формата на ограничение на стрийма до 1080p резолюция и стерео звук.
Чрез публикация в блога на Stadia Google заяви, че компанията е решила изцяло да зачеркне името Stadia Base.
„Развълнувани сме, че Stadia вече е абсолютно безплатна и достъпна за всеки, който иска да създаде акаунт (и ползва услугата) на поддържаните пазари,“, допълва Google.
Какво е мнението ви за стрийминг услугите при видео игрите? Чертаят ли те следващата голяма крачка за гейм индустрията или можем да ги считаме просто за допълнение към моментната пазарна действителност – още една опция за крайните потребителите да достигат до своето съдържание?