Николай Тошев от Creative Assembly Sofia за дизайна на облеклата в A Total War Saga: TROY
Българите от Creative Assembly Sofia продължават да публикуват любопитни интервюта около създаването на играта в официалния сайт на Total War серията, а най-новото е с Николай Тошев – главен художник в студиото.
За TROY екипът е трябвало да изследва както археологически, така и литературни източници, като подходът им е бил специфичен към всеки един от тях.
„Събрахме всички видове референции за оборудването от бронзовата епоха, използвано в конфликти между егейските цивилизации, които може да са вдъхновили легендата за Троянската война“, споделя Николай
„Закупихме книги за микенските сражения, колапса при бронзовата епоха, морските народи – всичко. Ние се позовахме на екипировка от централна и западна Европа – както и на Египет, тъй като сметнахме, че подобни дизайни може да са попаднали в Средиземноморския регион посредством търговия или споделени техники на занаятчийство, а и се нуждаехме от цялото разнообразие, което можехме да получим.“
И още:
„Бих казал, че разчитахме на археологически находки за информиране на стила и на литературни източници като Илиада, за да вдъхновяваме за поднесеното съдържание“, продължава Николай.
„Така например бронята на Агамемнон е украсена със змии като намигване към описанието на Омир, но като цяло доспехите са с дизайн от бронзовата епоха, с който Омир може да не е бил запознат, тъй като е живял поколения по-късно.“
Що се отнася за връзката между геймплея и доспехите на единиците в играта, Николай споделя следното:
„В Total War – както във всички игри от серията – геймплеят винаги е приоритет, така че всеки костюм трябва не само да изглежда добре на обложката, но и да бъде четим на екрана и в идеалния случай да посочва ролята на героя. Освен това в игри като Total War, където можете да изведете хиляди модели наведнъж на екрана, винаги има технически ограничения що се отнася до визуализация, ако искате да запазите прилична честота на кадрите в секунда. Когато започвах работа по проекта, симулация на плат в реално време не беше заложена и бюджета за полигони беше доста нисък. В този ред на мисли например реалистична римска тога, драпирана около герой, беше кошмар за моделиране и анимиране. В днешно време технологията е по-напреднала и компютърните спецификации са по-добри, но все още има ограничения що се отнася до това, което искаме, но реално можем да постигнем.“
Предизвикателствата за студиото при визуализацията обаче не са били обвързани единствено с материалите от плат:
„Разнообразието беше най-голямото предизвикателство“, заявява талантливият българин, допълвайки:
„Геймплеят изискваше например да имаме полк от добре бронирани войници, стоящи до тежко бронирани, а те от своя страна стоящи до изключително тежко бронирани ветерани. Това е далеч по-голямо разнообразие, отколкото би било правдоподобно за реална армия от бронзовата епоха, да не говорим, че трябваше да имаме десетки различни армии, обединени от множество различни фракции и култури.“
Източник на снимките: Creative Assembly Sofia
Пълното интервю с Николай Тошев можете да намерите на следния адрес. A Total War Saga: TROY е на пазара и може да бъде закупен от Epic Game Store. През август тази година се очаква и версия за Steam.