Майка и син съдят Nintendo за 5 млн. долара
През 2020 вече нищо не може да ни изненада, но въпреки това ето, майка и син американци, успяха! Луз Санчес и нейният 10-годишен син са подали жалба в Северна Калифорния, с която искат да осъдят японската гейм компания Nintendo за 5 млн долара, на база разпространен технически проблем в Switch конзолата, свързан с контролера Joy-con.
Какъв е проблемът при Joy-con?
Става дума за технически недостатък, с който собствениците на Switch се сблъскват през последните няколко години от производството на устройството, при който аналоговите подвижни стикове въвеждат произволно команди в конзолата, когато дори тя не се използва. След направени проучвания се установява, че проблемът главно се забелязва в лявата част на конзолата (която обикновено се използва за движение в повечето игри), но някои от потребителите срещат техническата неизправност и в двете страни.
Откъде идва той?
Има две потенциални причини, чрез които може да се обясни проблемът, но нито една от двете не е доказана от Nintendo. Има потребители, които смятат, че прах или други миниатюрни частици влизат в контролера под гумената капачката, която нормално би трябвало да има защитна функция. Други потребители пък са разглобили контролера и са намерили износени части, които могат да бъдат източника на проблема. Въпреки това без да имаме официално становище от японската компания, то няма как да потвърдим кое от двете е истинската причина.
В случая с Луз Санчес, тя декларира, че контролерите на устройството на сина ѝ са започнали да регистрират движение още месец след закупуването му през 2018 година. След време проблемът е станал толкова изразен, че играенето на Switch било почти невъзможно, а жената трябвало да закупи нови части – които 7 месеца след това също се развалили.
След масовото разпространяване на техническата неизправност, Nintendo обещаха безплатен ремонт на всички Switch устройства, без значение дали срокът им на гаранция е изтекъл, но потребителите продължават да са недоволни, защото проблемът продължава вече няколко години, дори и в новозакупените модели. Адвокатите на Санчес смятат, че решението на клиента им да съди японската компания е съвсем логично – особено след като притежателят на платформата продължава да продава дефектните устройства и не е предприел никакви мерки за отстраняването на техническата повреда.
Изтекоха и части от пуснатия иск на Санчес, в който се казва :
„Ответникът продължава да маркетира и продава продуктите знаейки за дефекта, без да го посочва на потребителите в маркетинговите си материали, промоции или опаковката му…Ответникът е имал финансов мотив да прикрие дефекта, тъй като не е искал да спре да продава продуктите и / или ще трябва да похарчи значителна сума пари, за да отстрани дефекта.’’
Това не е първият път, когато Nintendo стигат до съд заради дефектните конзоли. През юли 2019 Nintendo America и Switch Lite бяха дадени под съд от американска адвокатска кантора, но Nintendo се опита да отхвърли този иск. Съдебният процес е все още в ход, а кантората наскоро поиска от потребителите с проблемни Switch-ове да изпратят видеоклипове, показващи проблема, за да могат колективно да докажат, че предлаганият продукт на пазара е дефектен.