Какъв е ключът към успеха в гейминг индустрията?
Глобалният гейминг пазар достигна 162,32 милиарда долара през 2020 година. Очаква се сумата да се увеличи до 295,63 милиарда долара през 2026 година. С други думи, индустрията процъфтява… и става изключително конкурентна. За да бъдете в крак със случващото се, от съществено значение е да сте в течение на последните тенденции от цял свят. В тази връзка Google създаде своя доклад Google for Gamers.
Той отговаря на въпроси като: Какво търсят геймърите онлайн, какво купуват и какво очакват. Обръща внимание и на някои световни тенденции като бума на жените играчи, промените в начина, по който играчите плащат и как самата природа на игрите се променя с развитието на новите технологии.
Представяме ви някои от изводите на гейм експертите от Google.
Възходът на гейминга като начин на живот
Пандемията от коронавирус ни затвори по домовете, което доведе до драстичен ръст на хората, които играят видео игри. Свалянията на игри са се увеличили със 75% през 2020 година спрямо 2019, а времето, прекарано в гледане на стрийминг на игри, с 45%.
„В рамките на пандемията видяхме, че игрите продължават да бъдат начин, по който хората създават и поддържат връзки. Геймингът се разви като социално преживяване, независимо дали става дума за гледането на стрийминг или използването на игри като начин за свързване със семейството и приятелите, докато сме у дома“, казва Мийгън Тимни, ръководител на UX, Stadia в Google.
Пандемията от COVID-19 накара индустрията да стане малко по-креативна и да се насочи към дигиталните и облачните гейминг платформи. Това означава, че безпроблемното изживяване стана първостепенно – играчите предпочитат заглавия, които са лесни и бързи за стартиране и които могат да се играят на различни устройства навсякъде.
Има огромен брой потенциални потребители, които по една или друга причина не се докосват до света на видео игрите. Google отчита, че между 15 и 30% от населението на света има някакво увреждане, което прави около 300 до 400 милиона потенциални играчи със зрителни, слухови, двигателни или когнитивни увреждания. Според Тимни индустрията трябва да даде възможност за преживявания на хората с тези увреждания.
„Това означава, че разработчиците трябва да поставят по-голям акцент върху достъпността и лекотата на използване в техните игри, независимо дали това е чрез хардуера, който предлагат или чрез платформите или решенията, които изграждат“.
Необходимо е игрите да се персонализират и да се проучи наистина добре как играчите взаимодействат с дадено заглавие чрез различни устройства.
„Фокусирането върху връзката, персонализацията и достъпността ще бъде ключът към успеха в света на дигиталния гейминг“, смята Мийгън Тимни.
Как измерваме успеха
Какво е успех в гейминг индустрията и как го измерваме? Дори играта ви никога да не достигне печалбите на заглавия като Call of Duty или Candy Crush, с правилната стратегия можете да бъдете успешни и удовлетворени. „Отчасти това означава да се премине към хибридна стратегия за приходи“, казва Франсис Ма, продуктов директор на Firebase, платформата на Google за мобилни приложения и разработчици на игри.
Има различни видове играчи, които реагират по различен начин на типовете схеми за монетаризация. Разработчиците трябва добре да познават своите играчи, за да могат да печелят от тях.
Добра идея е да обърнете внимание както на поведенческия анализ, така и техническия анализ на производителността, като се уверите, че резултатите на играта и при двата са добри. Google Analytics например помага да се разкрие поведението на потребителите, докато инструменти като Crashlytics и Monitoring Monitoring предлагат данни за производителността на конкретни устройства на играчите.
Важно е да осъзнаете, че няма универсално решение и не бива да повтаряте сляпо стратегията си от една игра на друга, дори и да е била успешна.
Да обърнем внимание на Азиатско-Тихоокеанския регион
Гейминг индустрията в Азиатско-Тихоокеанския регион (APAC) бележи сериозен възход вследствие на по-евтините смартфони и лесния достъп до интернет.
„Не става въпрос само за това да заведете или разширите бизнеса си в региона посредством правилните стратегии, макар че това е солиден път към печалбата. Добра идея е да възползвате от уроците, на които студиата от региона могат да ви научат“, съветва Паула Уанг, директор на продажбите на приложения за APAC.
Според нея студията на APAC са демонстрирали, че изграждането на локално подходящ продукт или продуктово портфолио е от ключово значение, наред с ефективна стратегия за придобиване а потребители.
„Много разработчици в Азия са склонни да инвестират по-висок процент от приходите си в придобиване на потребители в сравнение с други разработчици в света и изглежда, че това работи добре за тях“, казва Уанг.
Резултатът е, че все повече заглавия, разработени от азиатски студия, се класират на челните позиции в световните класации.
Интересен тренд в региона е и увеличаващият се брой жени играчи. 45% от всички играчи в Китай са дами, което прави страната номер едно в света по този показател.
Темпът на растеж на новите жени играчи е много по-бърз от този на мъжете, така че има вероятност в бъдеще жените да бъдат по-голямата част от играчите. Важно е да обърнем внимание на това какви игри обичат те и как вкусовете им се различават от тези на мъжете. Това ще повлияе на жанровете на игрите, които се създават.
„Много е важно да разбираме потребителите – от какво се вълнуват и какво ги интересува“, казва в заключение Паула Уанг.