Как да отделяме повече време за нашите собствени гейм-проекти?
По материали от gamecareerguide
Стартирането на собствен гейм проект е едно от най-хубавите неща и най-вероятно всички може да се съгласят с това… но колко от нас всъщност достигат до крайния резултат – завършената игра? В началото всички сме препълнени с мотивация и идеи, но често ни липсва най-важното – време. Като включим и пълен работен ден, семейство, пък защо не и деца, то тогава малкият ни проект отива на последно място в списъка ни със задачи за деня… затова и решихме да представим личния опит на Рахул Сехгал – гейм дизайнер с дългогодишен опит в Gameloft (Канада), а настоящем студио мениджър на своето собствено студио Roach Interactive. Събрани в един кратък текст, може да откриете трите съвета на гейм дизайнера как да спестим време от така краткото ни ежедневие, което да вложим в нашите собствени проекти… дори и те да не са за игри.
За да пробиете в гейм индустрията, например, може да работите по проект за игра самостоятелно или в сътрудничество с други – това е разумно голям ангажимент по отношение на време и усилия. Правенето дори на по-простичка по идея игра в група би отнело минимум от три до шест месеца, като всеки член на екипа трябва да отделя поне десет часа работа всяка седмица, което прави около час и половина работа по играта на ден.
Това може да не звучи много, като се има предвид, че денонощието има двадесет и четири часа, то на практика да извършваш час и половина допълнителна работа всеки ден (с изключение на обикновените неща), не е лесно! Имам доста голям опит по този въпрос, тъй като пиша този блог (и правя видеоклипове за всеки пост от блога), освен че имам работа от 9 до 5, преподавам в два колежа за гейм дев и давам консултации извън работното време, уча за два курса (управление на бизнеса и маркетинг), а също и помагам в къщата с четири деца (две от които са новородени) и куче.
Бях се борил с недостига на време дълго, преди да открия някои решения, които работят доста добре за мен, Ето ги и тях!
1. АНАЛИЗИРАЙТЕ СВОЯ ГРАФИК И ЕЛИМИНИРАЙТЕ МЪРТВОТО ВРЕМЕ
Преди се събуждах в 5:30 сутринта и прекарвах известно време на телефона си, проверявайки социалните медии и имейла (това ми помагаше да се събудя). Мислех си, че това са пет минути, но при по-внимателно разглеждане се оказаха цели от 15 до 20 минути! Вместо да седя на телефона си, веднага след събуждане започнах да си взимам душ – това ми спести час и половина време за седмица.
Дори десет-двадесет минути, спестени всеки ден, добавят значително време, което бихте могли да вложите в гейм проекта си! Ето как да го направите – вземете лист хартия и химикал, носете го в джоба си един ден и внимателно отбелязвайте какво точно правите през цялото време, дори ако е за пет или десет минути. Това включва времето в социалните медии (оказа се, че прекарвам по тридесет минути на ден в тоалетната, гледайки телефона си!)
След като имате тази бележка, степенувайте всяка дейност по необходимост – висока, средна и ниска. Готвенето, яденето, ежедневната работа ще бъдат с ВИСОКА степен, гледането на три епизода от сериал на Netflix ще бъде СРЕДНА, а превъртането на Reddit в тоалетната ще бъде с НИСКА степен.
Сега съберете времето си от НИСКО и СРЕДНО и вижте колко ще получите. Можете да видите колко време отделяте за неща с по-нисък приоритет от вашия проект и да започнете процеса по намаляване на тези дейности. Направете това и ви обещавам, че ще намерите поне час и половина ВСЕКИ ДЕН за вашия проект!
2. Контролирайте отделеното време за ‘“хобита”
Вероятно прекарвате по няколко часа всеки ден играейки видео игри, гледайки нещо в Netflix или излизайки и спортувайки; абсолютно важно е да намерим свободно време, за да се отпуснем и да останем здрави (физически и психически), като правим това, което ни доставя удоволствие. В действителност обаче сме склонни да прекаляваме с някои от тези неща. Един час Netflix става три; два часа Overwatch обикновено стават пет и т.н. Събрани, тези „малки“ хобита изсмукват цялото ни допълнително време и в крайна сметка пречат на съня и производителността ни. Това е голямата, съвсем истинска битка, в която трябва да се биете и да спечелите, за да намерите време, за да правите нещата, които ТРЯБВА да направите. Това не е лесно по никакъв начин, но може да се случи с постоянство и усилия.
Не бих препоръчал и да се опитвате да спрете изведнъж всички разтоварващи дейности, с които сте склонни да прекалявате, тъй като вероятно ще се върнете към тях дори повече от преди. Открил съм, че най-добрият начин е да ги намалите малко по малко, увеличавайки времето, което отделяте за проекта си, като същевременно постепенно намалявате времето, прекарано в развлечение.
Винаги ще се борите между забавленията и работата върху проекта. С времето ще се подобрите в балансирането на двете, изграждайки самодисциплина. Подхлъзването от време на време е нормално, стига да се върнете веднага към старите навици скоро след това!
3. Влияние и модели на съня
Най-честият убиец на производителността е недостатъчният сън и непостоянният сън. Може да прекарвате цяла нощ в работа по играта си, но какво всъщност правите? Необходими са ви поне около седем часа (непрекъснат) сън, за да функционирате нормално и е изключително важно да сте сигурни, че ще получите това.
Наясно съм, че е доста често срещано явление разработчиците на игри да работят през нощта, в някои случаи по цяла нощ и да спят през деня. Освен ако нямате много добра причина за това, силно бих препоръчал да не превръщате това в навик. Има две основания – първо, в повечето случаи няма да бъдете толкова продуктивни през нощта, колкото през деня, поради естествения биологичен ритъм на тялото – и второ – трайното нарушаване на моделите на съня ви ще повлияе на вашето здраве (физическо и психическо) в негативен аспект.
Това може да звучи налудничаво, но ранните утрини (от 4 ч. сутринта до изгрев слънце) е времето, когато човек може да бъде наистина продуктивен и да върши някаква висококачествена работа, при условие че е спал добре преди това. Ако заспите в 21 или 22 часа (ужасяващо, знам) и станете около 4 или 5, след около три часа ще можете да свършите същата работа, която отнема пет до шест часа през деня; това е от личен опит.
Така че в заключение няма значение дали имате работа, класове, домашни любимци, съпруг/ а, деца … МОЖЕТЕ да отделяте поне шест до осем часа за личния си проект всяка седмица, ако следвате тези прости инструкции – това е всичко от личен опит!