Иваница Даскалов, директор операции в TELUS International Bulgaria: Имаме над 1500 служители заети в поддръжка на гейминг индустрията и работим с най-известните световни брандове за мобилни, PC и конзолни игри
TELUS International Bulgaria е най-големият работодател, предоставящ дигитални решения за своите клиенти и техния съпорт. Що се отнася до гейминга, благодарение на компанията всеки човек с интереси и познания в областта на видеоигрите може да превърне любимото си виртуално хоби в кариера. Да бъде част от индустрията, която му е на сърце. Екипът на TELUS International в България наброява над 3500 души, които работят в София и Пловдив.
Компанията от години е пример за работодател с добре развита програма за грижа към служителите, като им осигурява многобройни социални придобивки, включващи допълнително здравно осигуряване, собствен фитнес, психолог, безплатна карта за градски транспорт и още над 40 допълнителни социални придобивки, съобразени с интересите и нуждите на служителите.
TELUS International Bulgaria е отговорна за обслужването на част от най-големите софтуерни заглавия в световен мащаб. За голямото предизвикателство, представляващо тяхната поддръжка, и компанията като цяло разговаряме с Иваница Даскалов, директор операции в TELUS International Bulgaria.
Нека започнем със съкровения въпрос за много наши млади читатели – какво точно е гейм съпорт и какви умения са нужни, за да се упражнява въпросната професия?
Иваница Даскалов: В TELUS International Bulgaria имаме над 1500 служители заети в поддръжка на гейминг индустрията. Работим с най-известните световни брандове за мобилни, PC и конзолни игри. „Гейм съпортът“ е всеобхватен – от отговори на клиентски запитвания, през техническа поддръжка на игрите, модериране на форуми, поддръжка на акаунтите на игрите в социалните мрежи до участие в гейм конвенции и турнири. В зависимост от спецификата на проекта, необходимите качества са различни, но основните са три – страст към игрите, желание да помагаш на другите и да искаш утре да бъдеш по-добър от днес.
Разкажи ни за твоята роля в TELUS International Bulgaria, влечението ти към гейм индустрията и как попадна на териториите на компанията?
И.Д: Към TELUS International /тогава CallPoint New Europe/ се присъединих преди повече от 7 години. Задачата ми беше да стартирам, обуча и управлявам първия тогава Information Technology екип в компанията. Скоро след това се отвори възможност да стартирам и нов гейминг проект за обслужването на играчите на може би най-популярното студио за разработка на мобилни игри. Тъй като съм потопен в света на игрите от 5- годишен, когато играех Frogger в работата на родителите ми, не можех да пропусна такава възможност и така вече 7 години.
В момента ролята ми на директор Операции в компанията е да ръководя гейминг вертикалата в България. Основните ми цели са да изграждам стратегии за нейното развитие, както и да създавам условия за изграждането на среда на силна ангажираност и постоянни възможности за развитие на служителите чрез обучения и допълнителна квалификация.
Служителите на компанията имат възможност да се забавляват, докато работят. Повече от 20 тематични релакс зони с различни игри, забавления и занимания са на тяхно разположение
Как се отрази COVID-19 на структурата ви на работа?
И.Д: Както и при повечето организации, COVID-19 промени начина, по който възприемаме работния процес и организираме работата си. Много сме горди, че по бърз и ефективен начин успяхме да осигурим възможност на служителите си да работят дистанционно, от домовете си. С това дойдоха и нови нужди за поддържане на ежедневна връзка вътре в екипа, необходимостта от по-солидна самоорганизация на работния процес, но също така засилване и усъвършенстване на различни умения, които лидерите в екипите следва да имат в променената среда (пример: ефективно водене на онлайн срещи и ръководене на отдалечен екип).
До каква степен е важно желаещ да работи за компанията да познава в детайл продукта, за чиито съпорт ще се грижи? С други думи имат ли шанс хора с по-широки познания за индустрията, но не и към конкретно заглавие от каталога на TELUS International да се включват към някой от екипите ви?
И.Д: Краткият отговор е – ДА. Познанието на индустрията е ключово за правилното разбиране на спецификата на геймърите и динамиката в дадена онлайн общност. Това, което ценим в кандидатите, е както наличието на страст към игрите, така и желанието да помагаш на останалите геймъри. Балансът между двете понякога е по-ценен от строгото и дълбоко познаване на точно определен продукт. Важно е да се отбележи, че, когато е възможно, ние предоставяме време на нашите служители да играят игрите, които се поддържат, да се учат и забавляват с останалите играчи.
Модерните гейминг трендове (eSports, F2P продуктите и др.) – до каква степен са определящи за развитието на TELUS International Bulgaria?
И.Д: В TELUS International работим с партньори от различни индустрии. Ако се съсредоточим върху гейминг вертикала, то тогава влиянието е повече от директно. Нашата цел е да сме естествено продължение за нашите партньори и продуктите, които те създават. От това следва, че ние поддържаме и помагаме за постигането на техните стратегически цели, независимо дали е разширяване към нови пазари или присъствие и помощ на гейминг конвенции или турнири. Възможността да преминем през тези вълнуващи за Гейминга времена заедно с партньорите ни е страхотна награда за целия ни екип.
От колко души са съставени отделните гейминг съпорт екипи?
И.Д: Различните гейминг компании имат различни нужди, базиращи се на пазарите, които поддържат, и на MAU /monthly active users/, оттам и размерите на екипите са различни. Вече споменах, че работим с някои от най-големите компании в бранша и поради тази причина някои от екипите достигат до 500-600 човека.
TELUS International Bulgaria се слави с една от най-добрите работни среди и условия за работа у нас. Колко е важно атмосферата в даден екип да е позитивна за постигане на поставените му цели?
И.Д: Изключително важно е, тъй като позитивната атмосфера спомага за поддържане висока ангажираност на екипа. Бих искал и да уточня разбирането за атмосфера. Да, ние имаме страхотни, модерни и забавни офиси, които ни помагат да се потопим в културата и средата на любимите игри, но в същото време основният движещ фактор е корпоративната култура, която имаме по отношение на дългосрочното развитието на служителите. Съзнанието за обща цел и личен принос към нейното постигане е също основен фактор за постигане на позитивна атмосфера, а оттам и на високо ангажирани екипи.
TELUS International разполага със собствена фитнес зала с модерно оборудване и 360 градусова гледка над София
Какви видове обучения осигурява компанията на своите служители?
И.Д: От А до Я. Дългосрочната ангажираност на хората е свързано с тяхното собствено развитие /личностно и кариерно/, което съвпада и с нашето разбиране в TELUS International. Това е и причината да имаме широк спектър от стандартни и специализирани обучения, свързани с развитието на социални умения, лидерски качества, IT, аналитични умения и много други. Разбира се, предоставяме и продуктови обучения, които да помогнат на новите служители да навлязат в спецификата на поддръжка на игри.
Играеш ли игри и ако да – остава ли ти време за редовно забавление с развлекателен софтуер?
И.Д: Накратко казано – непрекъснато. От бордови, през мобилни, конзоли и PC заглавия.
Любимите ти заглавия и гейминг жанрове?
И.Д: Доста труден въпрос… тъй като играя игри от почти всички жанрове. Ако трябва да откроя само няколко, то това са Action и Tactical RPGs, както и Turn Based Strategy. Заглавията са още повече, но една малка част от /но пък много любими/ са Elder Scrolls /най-вече Oblivion и Skyrim/, Assassin’s Creed /всички + Origins и Odyssey/ , FIFA/since 1995/ , Knights of Honor /ако не сте я играли, пробвайте задължително, а скоро надявам се и 2-ра част/, Civilization и Final Fantasy Tactics: The War of the Lions. От мобилните игри съм голям фен на Brawl Stars.
Въпреки затруднената ситуация в световен мащаб, причинена от COVID-19, TELUS International Bulgaria продължава да търси качествени кадри на различни позиции. Проверете публикуваните обяви в страницата ни с отворени позиции на TELUS International Bulgaria.
Източник на снимките: TELUS International Bulgaria. Поместените фотографии са заснети преди старта на пандемията, а голяма част от служителите на компанията работят дистанционно и в съгласие с всички предписания и регулации.