iOS далеч не е важната платформа за Fortnite. Не е и Android, а още по-малко PC
Любопитна информация около популярността и по-точно приходите на феномена Fortnite изтече в рамките на съдебното дело между Epic Games и Apple. Донякъде изненадващо iOS не просто не е най-популярната платформа за Fortnite, но дори не е в топ 3, отбелязва The Verge.
Почти 50% от приходите за Epic идват от PSN и в частност PlayStation конзолите – 46,8 процента. Втора изненадващо е Xbox платформата на Microsoft, за която допреди буквално дни потребителите трябваше да си плащат за Xbox Live Gold, за да играят Fortnite. Очевидно е обаче, че Xbox феновете също обичат да инвестират софтуерния мастодонт на Epic.
Апропо изнесените резултати са за периода март 2018 година – юли 2020 година. Припомняме, че през 2019 година Fortinte донесе на Epic приходи в размер от 1,8 милиарда долара, което означава, че значителна част от въпросната сума е дошла от мрежата на Sony. Нямаме идея дали има някаква връзка, но през 2020 и началото на настоящата година Sony инвестира в Epic над половин милиард долара (550 милиона), а двете компании очевидно работят върху това PlayStation 5 да е лицето на новия Unreal 5 (или обратното?).
Що се отнася до iOS, то според споделения доклад само 7% от всички приходи са дошли от iOS. Останалите проценти са разделени между Android, PC (изненадващо ниски резултати?) и Switch на Nintendo.
Отново ще припомним, че цялата правна битка се свежда до настояването на Epic, че Apple има монопол върху разпространението на смартфони и че компанията се ангажира с нелоялни бизнес практики на платформата iOS (чрез начисляване на неразумни цени за разработчици, които печелят приходи чрез публикуване в App Store).