Индийският гейминг пазар ще нарасне с цели 113% до 2025 година, прогнозира KPMG в нов доклад. Измерено в цифри, увеличението ще бъде от 136 милиарда индийски рупии (1,83 милиарда долара) през настоящата фискална година до 290 милиарда индийски рупии (3,91 милиарда долара) през 2025 година.
В същото време броят на играчите ще се увеличи с 52% – от 433 милиона души в момента до 657 милиона през 2025 година.
Сегментът на онлайн кежуъл игрите (Candy Crush, PUBG, Dota 2, FIFA и пр.) ще отчете най-голям ръст, като приходите му ще се увеличат със 182% – от 60 милиарда индийски рупии (808 милиона долара) тази година до 169 милиарда индийски рупии (2,28 милиарда долара) през 2025 година.
Особеност на гейминг пазара в Индия е, че кежуъл игрите са преобладаващо мобилни, като само 9% от геймърите играят на компютър и едва 4% на конзоли.
Кежуъл заглавията са до голяма степен задвижвани от реклами, като само 40% от приходите идват от потребителски разходи. От KPMG не очакват това да се промени особено и прогнозират, че потребителските разходи през 2025 г. ще възлизат на 41% от пазара.
Докладът отчита множество фактори, които ще стимулират растежа на индустрията. Сред тях са нарастващото използване на смартфони в страната, разрастването на цифровата инфраструктура, младо население и увеличаване на дигиталните плащания.
В същото време KPMG очаква увеличаване на предлагането, като тенденцията е индийските студия да растат, да произвеждат по-добри игри и да привличат интереса на инвеститорите.