Има крънч и при CD Projekt Red във финалната фаза на завършване на Cyberpunk 2077
Към днешна дата е повече от ясно, че разработката на най-големите заглавия в индустрията е съпътствана от повече от крайно натоварване за всички девове, които стоят зад съответния продукт. Информацията за нов случай при ААА студио първоначално дойде от обичайния заподозрян – настоящият журналист на Bloomberg Джейсън Шрайер. В свой материал той сподели, че на служителите на CD Projekt Red е казано, че работната седмица ще премине към шест дневна. Заповедта е дошла директно от студио мениджъра на CD Projekt Red Адам Бадовски. В материала си за Bloomberg обаче Шрайер допълва, че част от колектива на поляците работи при удължена работна седмица (уикенди, до късно вечерта) от повече от година. Припомняме, че още докато работеше в Kotaku, Джейсън Шрайер атакува преди премиерата на техните игри и други ААА студиа, като Naughty Dog (TLOU Part II) и Rockstar (Red Dead Redemption 2).
Според изявление на съоснователя на CD Projekt Red Марчин Ивински от май 2019 година, в студиото се води „незадължителна кризисна политика“, което означава, че персоналът може да бъде помолен да работи през нощите и почивните дни, но не е бил длъжен да го прави.
С днешна дата с официално изявление по темата излезе Адам Бадовски, който сподели следното в своя Twitter публикация:
„Последните шест седмици са финалният ни спринт по завършване на проекта, върху който всички сме прекарали голяма част от живота си“, пише той.
„Нещо, за което сме положили огромни грижи. По-голямата част от екипа разбира този тласък, особено в светлината на факта, че току-що изпратихме играта за сертификация и всеки ден ни приближава осезаемо до завършването на заглавие, с което искаме да се гордеем.
„Това е едно от най-трудните решения, които трябваше да взема, но всеки е добре компенсиран за всеки допълнителен час, който вложи. И, както през последните години, 10% от годишната печалба, която нашата компания генерира през 2020 г., ще бъде разделена между екипа на студиото.“
Апропо, какво е мнението ви за крънч културата в индустрията? Може ли тя според вас да се избегне по някакъв начин? Сериозен проблем ли е за повечето студиа проблемът с адекватното менажиране на проекти от всякакви размери?