ИГРИТЕ, КОИТО СЕ РАЗРАБОТВАТ И ПОДДЪРЖАТ В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2020 ГОДИНА (ЧАСТ 4)
Завършваме 2020 година с четвърта част на „Игрите, които се разработват и поддържат в България през 2020 година“. На първо място искам да благодаря на всички партньори на проекта GI.bg, които спомогнаха за осъществяването на този материал, а с тази си подкрепа дадоха трибуна на множество родни инди разработчици. Трите досегашни части достигнаха до над 150 хиляди души и са сред най-четените материали в GI.bg за 2020 година.
За пореден път се извинявам, ако съм пропуснал дадено студио, което е работило/поддържало проект през 2020 година. Ще му се реваншираме през 2021 година.
И още, всички студиа са подредени по азбучен ред.
Belleal Games
Портфолио: Masters of Puzzle (Steam)
Официален уебсайт: https://www.bellealgames.com/
Друго ново, поне за мен, студио, което на всичко отгоре има и издаден продукт през 2020 година. Става въпрос за Masters of Puzzle – реализирана изцяло в 3D пъзел игра, която има чудесна физика и отличен интерфейс. За момента се предлага за PC и по-конкретно – Steam. Студиото работи и върху друг проект – Shard Worlds: Rise of Civilizations. Последният все още е в ранен стадий на разработка, но се очаква да дебютира на PC и Apple платформите. Апропо, малкият екип на Belleal Games е ситуиран в София. Ще следя с интерес развитието на Shard Worlds: Rise of Civilizations.
Dreamteck
Портфолио: VubeRift, Profisec Shoot, Lifeslide (Steam) и др.
Година на създаване: 2016
Официален уебсайт: https://dreamteck.io/
И през 2020 година Lifeslide продължава да бъде важен проект за талантливите българи. По времето на писането на този текст играта се предлага за платформите Steam и Apple Arcade. Това, което е ново за Dreamteck, е, че студиото се е впуснало в изследване на все още нова технология – VR. С други думи има голяма вероятност през 2021 година да получим анонс на VR проект. Като почитател на технологията и разработчик на VR гейм проект, нямам търпение да науча повече за следващото отроче на българските девове.
Eskape2Play
Портфолио: HardShip, Kid Bot, MMA Rivals
Година на създаване: 2018
Официален уебсайт: http://e2p.io/
Поредната приятна инди изненада, за която преди подготовката на този материал нямах идея, че съществува. Eskape2Play са малко независимо студио, с part-time заетост и доста гъвкава работна структура – работят с малък основен екип и много сътрудници (това включва и фрилансъри, но не само). Фокусът на Eskape2Play е върху игри, които вдъхновяват екипа по един или друг начин. Към днешна дата българската инди надежда има издадени три заглавия – HardShip за Android е експериментална мобилна игра с one touch control. Играта е съвсем прясна и продължава да се разработва. Другите две заглавия носят съответно имената Kid Bot и MMA Rivals. Конкретно последната е за момента най-амбициозният проект на Eskape2Play, който скоро ще бъде публикуван и в Google Play. Иде реч за Card Battler с MMA тематика – mid to hardcore players. Респект и успех на BatGojko a.k.a. Иван Атанасов и компания.
Imperia Online JSC
Портфолио: Imperia Online, Baloot Royale, SIEGE: World War II и много други
Година на създаване: 2005
Официален уебсайт: https://imperiaonline.bg/
В рамките на 2020 година легендарната българска компания не се отчете с изцяло нов софтуерен продукт, но последните 365 дни определено бяха доста интензивни за екипа ѝ. На първо място Stillfront Group вече е съставена от цели 18 студиа, като само в рамките на 2020 година към нея са се присъединили шест нови. Що се отнася до Imperia Online JSC, то тя вече има издадени 27 заглавия, чиято поддръжка продължава много дълго след първоначалното им предлагане на пазара. Към днешна дата студиото има над 50 милиона потребители.
Incineration Productions
Портфолио: SpellPunk (Steam), A Very Bad Christmas Eve (Steam)
Година на създаване: 2018
Официален уебсайт: http://incineration.games/
Определено бурна година за младото независимо българско студио. От личен опит мога да споделя, че не е никак лесно да издадеш две заглавия в рамките на една година. SpellPunk и пресният A Very Bad Christmas Eve са продукти, възползващи се от VR технологията. И двата се опитват да предложат нещо различно на споменатия пазар. За момента те се предлагат единствено в PC формат, като пожелаваме на Incineration и PSVR версии през 2021 година. В рамките на 2020 година Incineration Productions извършва и аутсорс услуги за чуждестранни софтуерни проекти в сферата на виртуалната реалност.
Що се отнася до нови проекти за студиото, то продължава да работи усилено и върху най-голямото си заглавие – Third Omens. Екшънът от трето лице трябва да дебютира през първата третина на 2022 година за PC, Xbox Series S/X и PlayStation 5, съответно през 2021 година играта трябва да получи своя завършен вид. Ние съответно нямаме търпение да видим повече от нея.
Ubisoft Sofia
Портфолио: Assassin’s Creed: Rogue, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Assassin’s Creed Liberation, Assassin’s Creed Origins, Prince of Persia Trilogy HD и др.
Година на създаване: 2006
Официален уебсайт: https://www.ubisoft.com/en-us/studio/sofia.aspx
Викингите бяха в основата на българското подразделение на Ubisoft, което въпреки трудностите, причинени от COVID-19, успя да предложи на пазара заедно със своите колеги от други студиа на френския издател и разработчик една от най-успешните ААА игри на годината. Естествено става въпрос за Assassin’s Creed Valhalla, която се превърна и в най-популярната премиера на игра от серията.
По идея българското студио участва винаги в повече от един проект на Ubisoft, а поради тази причина сме сигурни, че 2021 година ще бъде не по-малко динамична за родните творци.
От наша страна можем единствено да им пожелаем да получат в един момент възможност отново да работят върху свой собствен проект.
Zero Fun
Портфолио: Copperbell (Steam)
Официален уебсайт: https://zerofun.games/
След приказно красивата Copperbell, издадена през 2019 година, можещите родни девове се потят над Antiprism (VR), която трябва да дебютира през 2021 година. Прочее, в случая говорим за иновативен VR шутър проект, включващ два едновременно управляеми кораба, които могат да се ъпдейтват с времето. И още, мисиите в играта ще бъдат процедурно генерирани. Antiprism VR изглежда адски добре, а фактът, че толкова много VR български игри се разработват в рамките на 2020 година, определено ме радва. Go, go, Александър Попов!