ИГРИТЕ, КОИТО СЕ РАЗРАБОТВАТ И ПОДДЪРЖАТ В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2020 ГОДИНА (ЧАСТ 3)
В част 3 на „Игрите, които се разработват и поддържат в България през 2020 година“ отново място са намерили талантливи български инди студиа, както и традиционни родни мастодонти като Gameloft Sofia и Haemimont Games, които до голяма степен са построили основните на родната гейм индустрия – такава, каквато я познаваме и днес.
Апропо, отново ще допълним, че това е материал с продължение, съответно, ако сте малко независимо студио и желаете да представите своето творчество пред читателите на GI.bg, можете да се свържете с нас на office@gameindustry.bg.
Част 1 – тук
Част 2 – тук
Gameloft Sofia
Портфолио – March of Empires (iOS/ Android/ Steam), War Planet Online (iOS/ Android/ Windows) и мн. др.
Година на създаване: 2005
Официален уебсайт: https://www.gameloft.com/
Още за Gameloft Sofia: МОБИЛНА ИДИЛИЯ: КАК GAMELOFT ПРОДЪЛЖАВА ДА ЧЕРТАЕ БЪДЕЩЕТО НА МОБИЛНИЯ ГЕЙМИНГ В БЪЛГАРИЯ!
Настоящият медиен проект ми позволи да се запозная с много хора от колектива на Gameloft Sofia – както от дев екипа, така и от HR побратима му. Не на последно място и с част от големите ръководители на едно от най-старите и реномирани родни гейм студиа у нас. За съжаление все още нямаме анонс на следващото изцяло ново заглавие на Gameloft Sofia, но въпросното се разработва с пълна сила. Отново, в рамките на този текст не мога да споделя никаква конкретика, свързана с жанра му, бизнес моделите и т.н. подробности, но мога спокойно да кажа, без да ми дърпат ушите, че със сигурност е насочено към мобилните играчи. Последното разбира се не е изненада за никого предвид историята и богатото портфолио от предимно мобилни продукти на Gameloft Sofia.
В този ред на мисли компанията продължава отличния съпорт на своите настоящи продукти. В това число March of Empires, която в рамките на 2020 година е получила пет големи ъпдейта. Последните са добавили нови (шампионски) класове, баланс, новини, соло мисии, нови challenges нива, нови ресурси, чието получаване предполага нови подходи от играчите, нова глава, наречена Path to Glory и много други подобрения. Истината е, че при Gameloft Sofia, предвид бизнес моделите, с които работи компанията, никога не е имало празна година, независимо дали има издадено ново заглавие или не.
Haemimont Games
Портфолио – Surviving Mars (Steam/ PSN/ Microsoft Store/ Epic Store), Victor Vran, Tropico 5 (PSN/ Steam), Tzar: The Burden of the Crown и мн. др.
Година на създаване: 1997
Официален уебсайт: https://www.haemimontgames.com/
Още за Haemimont Games: БЪЛГАРСКИТЕ КЛАСИКИ: VICTOR VRAN НА HAEMIMONT GAMES
На повърхността 2020 година беше доста тиха за легендарното българско студио. Без големи нови анонси, без чисто нови портове. Наясно сме обаче, че под покрива на Haemimont ври и кипи, а задружният екип готви нов софтуерен продукт, за който сме сигурни, че ще научим повече през 2021 година. Дали е стратегически, дали е ориентиран към екшън ролевия жанр или е в изцяло нов за българското студио жанр към днешна дата не можем да споделим. Гарантираме обаче, че, когато подготвяме „Игрите, които се разработват и поддържат в България през 2021 година“, карето на Haemimont Games ще бъде значително по-богато на съдържание.
Kyodai
Портфолио – Elea (PSN/ Steam/ eShop/ Microsoft Store)
Година на създаване: 2015 година
Официален уебсайт: https://www.projectelea.com/
Наясно съм, че е леко странно да представям на тези страници студио, чиито съсобственик съм аз самият. Партньорът ми в него обаче, Тодор Тодоров, определено заслужава работата му да бъде на тези дигитални страници. Същото се отнася и за останалите качествени хора, с които сме работили през годините. В рамките на 2020 година успяхме да портнем първата ни игра за Switch на Nintendo (Elea), с което затворихме светата конзолна троица – PlayStation, Xbox и Switch.
PC версията практически дебютира първа още през 2018 година. Към момента работим върху нов VR проект, който не е официално обявен, но се стремим да го оптимизираме да работи и на оригиналния PlayStation 4, съответно и PSVR. И не е никак лесно, но вече сме се спрели на визуален профил и качество на материали и осветление. Като енджин използваме Unreal 4. Работим и върху друг проект, но практиката поне при нас е показала, че голяма част от нещата, които сме стартирали, си остават на ниво прототип.
Подобно на повечето колеги от част 3 на „Игрите, които се разработват и поддържат в България през 2020 година“, 2021 година ще бъде изключително важна по отношение на нови анонси и реализиране на статирани проекти.
Roni Games
Портфолио – Protect and Jam, Paint Balloon
Година на създаване: 2020 година
Официален уебсайт: http://www.ronigames.com/
Roni Games е студио, което не просто разработва игри през 2020 година. То функционира като такова от началото на настоящата година. За момента екипът е съставен от четирима души – гейм дизайнер, програмист, който работи с Unity и двама художници. Най-впечатляващият аспект от работата на студиото е бързината, с която завършва проекти – в момента на писането на този текст Roni Games имат две издадени игри за мобилни платформи – 5G Protect and Jam и Paint Balloon, които можете да откриете на следния адрес.
Плюс, екипът вече работи върху Dungeon Fighter, а след нея ще се съсредоточи върху по-голям проект, насочен към PC пазара. Както се казва, палци горе, момчета.
Studio Punchev
Портфолио – SpongeBob:Krusty Cook-Off, Mutant Year Zero, Zombieland Double Tapper, Godfall и мн. др.
Година на създаване: 2017 година
Официален уебсайт: https://punchev.com/
В личен план бях изненадан от съществуването на подобно студио в България. Естествено позитивно изненадан, предвид таланта, трудещ се под покрива на българите, и проектите, в които те са взели участие. В случая говорим за екип, специализирал се в потребителски интерфейси (UI/UX) – създаване на визия, анимиране и интеграция. Такъв, който от 2017 година насам стои зад 120 успешни проекта, между които личат имената на SpongeBob:Krusty Cook-Off, Mutant Year Zero, Zombieland Double Tapper и много други.
Апропо, през 2020 година компанията успешно завършва заданието ѝ, свързано с PlayStation 5 ексклузива на конзолна територия, направил премиерата си заедно с тази на новата конзола на Sony – Godfall. Сред клиентите на Studio Punchev са иконични за гейм индустрията компании като Sony, Tencent, Netflix, 3D Realms, Crytek, Counterplay, Kongregate, Crazy Labs, Funcom, IGG, Hasbro и Gameloft.