Genshin Impact е f2p (и) за конзола, който работи успешно. И светът му е вдъхновен от Zelda BOTW
Индустрията за игри определено е във възход през последните няколко месеца, но на хоризонта имаме нова изгряваща звезда – китайското open RPG Genshin Impact. Играта, която беше пусната преди 2 седмици вече може да се похвали с ingame продажби от над 100 милиона долара, което я прави и най-успешния китайска премиера на игра досега.
Създадена от китайското студио miHoYo, Genshin Impact вече може да се похвали със солидна база от играчи и се предлага на няколко различни платформи – PC, mobile и PS4. Играта, която е безплатна за теглене, но с вътрешни покупки, получи предимно позитивни отзиви, но не липсват и негативни такива, които смятат, че тя плагиатства прекалено много от героите и геймплея на The Legend of Zelda : The Breath of the Wind.
Във фантастичен свят, наречен Тейват, определени индивиди, избрани от боговете, са наградени с Божествено око – скъпоценен камък, който дава на своя притежател способността да контролира един от седемте елемента. По време на приключението играчът има възможността да контролира няколко други персонажа, които среща по време на пътуването си, всеки с уникални способности и сили, докато прави куестове, за да разбере истината за боговете.
Как MiHoYo уцелиха правилния таргет фенове?
Ако се чудите към кого по-точно е насочена играта, то отговорът е – отакута. Отакутата са аниме фенове, а в Китай много голяма част от тях са мъже, които обичат и си падат по сладки момичета. Разбира се, това не е единствената таргет група на MiHoYo, но точно те са и главната аудитория, която си плаща чрез т.н гача (gacha) система – покупки вътре в играта, чрез които играчите получат произволни нови оръжия или герои. А, ако играчът не одобри какво му се е паднало от гачата, просто дава още пари и получава нещо друго. Бонусът е, че според множество играчи, евентуална нужда от инвестиране на парични средства идва след 40-50 часа игра. Съдържанието в цялата игра може да се премине за около 100 часа.
И още, по последни статистики в Китай, повече от 50% от играчите са жени, но другата мъжка част е тази, която главно прави ingame покупки. Това е един от принципите, които китайската компания следва още от създаването си през 2012 г. През 2017 г. заместник студио мениджърът на MiHoYo Юхао Луо дори коментира точно тази особеност:
„По това време основните игри печелеха от омразата между играчите. Приходите дойдоха от конкуренцията между играчите. Играчите искаха да бъдат по-силни от другите и да се класират номер 1 на даден сървър…. Зададохме си въпроса защо бихме искали да платим: защото обичаме определен виртуален герой, ние сме готови да платим за него…Този импулс за плащане беше обратното на това, което основните игри предлагаха по това време.“
Какво различава Genshin Impact от другите китайски игри?
На пръв поглед Genshin Impact не се различава много от другите азиатски гейм заглавия, които сме виждали – много хубав арт, красиви (най-често женски) герои, роботи, битки и фентъзи светове. Играта обаче получи голям международен отклик – нещо, което не се случва често за китайската гейм индустрия. Азиатската култура, в частност аниме и манга, имат много фенове, които в голяма степен са и геймъри. Това само ни показва, колко всъщност е огромен потенциалът на Изтока да настигне един ден другите големи европейски и американски гейм студия.