Гейминг дивизията на Microsoft е ок
Microsoft успя да отбележи леко увеличение на общите си приходи от игри през фискалната 2020 година благодарение на силните постъпления от съдържание и услуги за Xbox, макар че без изненада няма реална помощ за това от продажбите на хардуер.
Компанията публикува целогодишните си финансови отчети по-рано този месец, но едва наскоро пусна своя документ, предлагаща повече подробности, отколкото първоначалните финансови данни за целогодишните резултати в нейния гейминг сегмент.
Формулярите разкриха, че приходите от игри за финансовата година, приключваща на 30 юни 2020 г., са се увеличили със 189 милиона долара, или 2%, спрямо предходната година.
Приходите от съдържание и услуги за Xbox са се увеличили с 943 милиона долара, или 11%, и до голяма степен се дължат на растежа на Minecraft, игрите на външни издатели и абонаментите. Microsoft отбелязва, че по-голямата активност на пазара поради появата на COVID-19 също има значително влияние.
Това включва Xbox Game Pass, който достигна 10 милиона абонати към април тази година, и Minecraft, за който Microsoft съобщава, че отчита 132 активни потребители месечно само през Q4.
Въпреки това, приходите от хардуер за цялата година са спаднали с 31%, което Microsoft оправдава с намаляване на общия продаден обем конзоли и понижаване на цените на своите системи, най-вероятно поради края на текущото поколение.