Последните два дни очаквано се вдига доволно количество шум около PlayStation 5 презентацията на новия енджин на Epic Games – Unreal 5.
Друг анонс на компанията обаче развълнува много повече разработчиците на развлекателен софтуер.
До момента всяко студио, издало комерсиален продукт с Unreal енджинa, след приходи в размер на 3000 долара, трябваше да отделя към Epic 5% от продажната цена на софтуера.
Източник: Epic
Предвид факта, че Epic Games предоставят енджина си напълно безплатно за ползване, подобно деление по никакъв начин не е било нечестно или пресилено. Но въпреки всичко отказваше някои по-малки издатели да използват мощния инструмент на Epic. Информацията ни е базирана на комуникация с малки независими студия и издатели, до които имаме достъп.
Американската компания обаче анонсира, че споменатите 3000 долара вече са 1 милион от същата парична единица. С други думи това е отлична новина за независимите студия и малки издатели, тъй като ще имат финансови задължения към Epic едва след като са генерирали приходи в размер на 1 милиона долара. Последната сума я пожелаваме на всеки разработчик, издал комерсиален софтуер.
Източник: Epic
Компанията допълни, че няма да променя процента от общата сума, която трябва да плати студиото след първия 1 милион – остава 5%.
Промяната ще влезе в сила от 1 януари 2020 година.
Подобна стъпка е не само добре дошла за инди-разработчиците, но и разумен ход от страна на Epic. Въпреки че няма налични данни, е ясно, че Epic ще разчита да печели по-голямата част от приходите си основно от най-големите заглавия. Прогнозирането обаче кои игри ще бъдат комерсиално успешни става все по-трудно през последните години. С други думи разумният ход е премахването на възможно най-много потенциални бариери за малките инди студия, което може да доведе и до подобряване на шансовете на Epic да попаднат на заглавие златна мина. Особено, ако малки студия, използващи енджини с алтернативен бизнес модел, преминат към разработване на софтуер с Unreal 4 и бъдещия Unreal 5.
За финал, само няколко дни след анонса на технологичния гигант българско студио ни сподели, че към него има запитване от издател за работа върху заглавие с Unreal 5. Една от основните причини са промените в бизнес модела на Epic Games.