Epic Games Store губи милиони, но Тим Суини не се притеснява
Ако имате акаунт в Epic Games Store, вероятно сте обърнали внимание на ексклузивните сделки, които компанията промотира през последните 28 месеца. През февруари стана ясно, че Epic Games планира да продължи да привлича разработчици на видео игри и издатели към своята PC платформа, предлагайки им такива сделки.
Според официалната статистика компанията е увеличила броя на потребителите си с 52 милиона през 2020 година, но това не се е отразило особено на приходите ѝ. Всъщност, голяма част от средствата ѝ – около 444 милиона долара, са отишли за осигуряването на сделки за ексклузивност през 2020 г.
Сумата е платена за така наречените „минимални гаранции“ – това е застраховка, че, ако дадена игра излезе в Epic Games Store, а не в Steam, например, Epic ще осигури на издателя определена сума, независимо от това дали играта се продава добре или не. Така например, Epic е платила 10,5 милиона долара само за Control.
Изпълнителният директор на компанията Тим Суини не изглежда да е притеснен от цифрите. В цитат от статия на IGN в Twitter, в който се посочва, че Epic е загубила 333 милиона долара от сделки за ексклузивност, Суини отговаря:
„Това е точно така! И се оказва, че е фантастичен успех, що се отнася до това да достигаме до играчите и да им предоставяме страхотни игри. Също така е фантастична инвестиция в разрастването на бизнеса.“
Той споделя графика, която показва, че компанията е привлякла над 160 милиона клиенти в Epic Games Store на PC. Играчите са похарчили над 700 милиона долара в магазина.
Безплатните игри са единствената област, в която Epic Games Store постигна огромен растеж през 2020 г. Компанията ще трябва да диверсифицира тактиката си през 2021 година, а също и в следващите, ако иска да бъде конкурентна на Steam на пазара на компютърни игри.