CEO-то на Take-Two: Игрите са на десет години от постигане на фотореалистична визия
CEO-то на издателя Take-Two, Щраус Зелник, сподели, че видео игрите в ААА формат са на десет години разстояние от това да изглеждат като лайв-екшън филми. Мнението си той изрази по време на UBS Global TMT Virtual Conference, допълвайки, че благодарение на растящата с добри темпове аудитория, технологичните подобрения и други фактори, можем да очакваме следващите 30-40 години да бъдат „най-вълнуващите за индустрията от създаването ѝ.“
„Предполагам, че бизнесът [на Take-Two] след десет години ще изглежда много по-различен от днешния по сходен начин, по който изглежда много по-различен днес, отколкото преди десет години, когато нямаше мобилен бизнес и нямаше допълнителни потребителски разходи (за всякакъв тип допълнително съдържание)“, споделя Зелник.
„И не мога да кажа с точност какви ще бъдат игрите след десет години, но мисля, че това, което ще видите, е, че технологията ще позволи на нашите творци да правят неща, които никога не са били в състояние да постигат, включително да изготвят игри, които изглеждат точно като филми.“
„Някои от продуктите, които правим сега, също гонят реалистична визия, но все още всичко е анимация. След 10 години ще имате възможност, ако искате да направите неща, които изглеждат напълно реалистични, да ги реализирате директно чрез компютър, като въобще не намесвам и останалите технологични подобрения, които ще ни позволят допълнително усъвършенстване на игрите.“
В случая ние ще допълним следното, преди година, две, Тим Суини от Epic разкри, че според него GPU с изчислителна мощност 40 терафлопа ще е способно да рендва в реално време фотореалистични изображения.
Ако в крайна сметка подобни GPU-та са част от конзолите след 10 години, то остава питането колко 3D художници ще са необходими за създаването на фотореалистична околна среда в заглавие с мащабите на GTA V, например? Ние сме сигурни, че в рамките на настоящата генерация ще получим много близки то фотореализъм сцени в по-малки като мащаб АА заглавия, разполагащи с качествени 3D творци. Но смятаме, че дори в рамките на тази генерация по-големият проблем за големите студиа няма да се състои в графичните способности на базисните машини (конзоли като PS5 и Xbox Series X), а по-скоро в осигуряването на ресурс за създаването на детайлни асети, с които може да се постигне визия, подобна на Unreal 5 демото за PlayStation 5, например.