Capcom: 80% от продажбите ни на софтуер са дигитални
Четири на всеки пет продадени копия на игри, издавани от Capcom, са дигитални. Твърденията си японският издател направи по време на срещна на инвеститорите на компанията.
Според Capcom споменатото число, заделено на продажбите софтуер по дигитален път ще расте още.
„Въпреки че в крайна сметка всичко зависи от това какъв ще бъде изборът на нашите клиенти в бъдеще, за момента дигиталната ни стратегия включва цел, състоящата се в достигането на дял от общите продажби на софтуер в размер на 90%. Все още имаме клиенти, разбира се, които предпочитат физическите копия на игри.“, заявяват от компанията.
„Стремим се да продължим да подобряваме нашите бизнес резултати, като увеличаваме максимално ползите от дигиталните продажби, които включват възможност да предоставяме нашето съдържание както за по-дълги периоди от време, така и в целия свят.“
Преминаването към почти ексклузивно разпространение на дигитален софтуер дори се случва с по-бързи темпове, отколкото е очаквала компанията. За 2019 година продажбите на дигитален софтуер представляват 53,3 процента от приходите на японците. При предварителните си очаквания за 2020 година Capcom очаква скок, но не по-голям от 75%.
Издателят посочва експанжъна The Monster Hunter World: Iceborne като основен фактор, довел до моментното разпределение между физически и дигитално продадени копия в световен мащаб. Capcom не предвижда 2020 година да бъде и аномалия – според компанията в средносрочен до дългосрочен план продажбите на софтуер по дигитален път ще представляват между 80 и 90 процента от проходите ѝ.
Колко години според вас ще са необходими, преди физическите носители да се изчерпват със специфични колекционерски издания на популярни заглавия? Разбира се силно се надяваме компании като Limited Run Games да продължат да имат своята ниша още дълги години.