Архитектурен критик споделя мнението си за Control на Remedy
Control е едно от най-лудите и смели хибридни АА/ААА заглавия за последните 10 години и пресният next-gen ъпдейт за PS5 и Xbox Series X ни даде още един шанс да се потопим в прекрасно развинтеното подсъзнание и разказвачески талант на Сам Лейк.
В този текст обаче ще си говорим за нещо по-различно – архитектурата на Най-старата къща (The Oldest House), представляваща основната локация, в която се развива действието.
В случая Райън Скавники, архитектурен критик, обсъжда архитектурата на играта. В 15-минутната дискусия, публикувана в канала на Extra Office в YouTube, той споделя своето мнение по темата за архитектурата и дизайна в Control. Включително осветление и вдъхновения.
Според мнозина средата на „Най-старата къща“ е проектирана в Brutalist Architecture (брутална архитектура), но авторът на видеото не е съгласен с подобно твърдение.
Въпреки многото характеристики на избраната среда, които според Скавники крещят „Брутализъм“, Райън я обсъжда от позицията на дефалиализация. Това е художествена техника за представяне познати елементи по непознат или странен начин, за да могат те да придобият нови перспективи и да бъдат видяни от крайния потребител по алтернативен начин. От гледна точка на такъв подход, Райън обсъжда различни части от структурата на играта, доказвайки своето мнение, че архитектурата в Control не е свързана само с Brutalism.
Признаваме, че видеото е доста гийкско, но определено ви го препоръчваме.
Control е на пазара за PS4, Xbox One, PS5, PC и Xbox Series конзолите.
Ето и видеото: