АRCтистичен потенциал: Адриан Йосифов – Винаги съм искал да се върна към това, което съм учил и ARC ми помогна много
Продължаваме да представяме пресните родни таланти, които са част от първия випуск на програмата Game Dev Advanced на ARC Academy. Днес на въпросите ни отговаря Адриан Йосифов – отявлен PC играч с широк поглед върху индустрията. Завършил BSc(Hons) Computer Gaming and Animation Technology в Англия, до голяма степен Адриан вече изживява мечтата си да бъде част от индустрията. При това в редиците на един от най-популярните и успешни издатели през годините – Ubisoft.
1. Защо гейм индустрията? Какво те привлича в нея и коя е любимата ти позиция?
Като малко дете всичко, което крещеше фентъзи или фантастика го определях като нещо невероятно. Направо не можех да осъзная как е възможно хората да са измислили свят, който тотално да се различава от реалния със свои собствени закони, същества и локации. Искаше ми се тотално да се потопя в тази необятна вселена. В по-късен етап започнах да се интересувам как всъщност става разработката на една игра. Гейм индустрията дава възможността да твориш такива светове. Може би поради тази причина позицията, която най-много ми допада е Level Design. Да съм част от създаването на локациите, които играчът ще посети за мен е много важно. Искрено би ме направило щастлив, ако съм повлиял на играча само чрез мястото, на което се намира.
2. Кога започна всичко за теб с гейминга?
Още по времето на конзолите Nintendo и SEGA Mega Drive. В момента, в който имах вече и първия ми компютър започнах да играя на игри като TZAR, GTA 2, Diablo 2 и подобни за времето заглавия. Тогава мултиплейър игри се играеха само в компютърни клубове, тъй като интернет връзката обикновено ставаше чрез dial-up. Разбрах че съм силно запален геймър в момента, в който с група приятели ставахме в 4:30 сутринта, за да ходим на компютърен клуб.
3. Амбиции за пробив в индустрията. Докъде се разпростират твоите?
Желанието ми е да успея да стана Lead Level Designer, но амбициите ми не се ограничават дотук. Хубавото на тази индустрия, е че няма таван, който да стигнеш по знания. Винаги има нещо ново, което можеш да научиш. Ако ми се отдаде възможността също бих излязъл от пътя си, ако има с какво да помогна на колеги от друг отдел и да науча повече за неща извън level design-а. Иска ми се да съм част от нещо голямо, да мога да общувам с хора с много опит и само да черпя знания от тях.
4. Любими заглавия и жанрове? Студио?
Голям фен съм на MMORPG жанра. Цялата идея да се потопиш в чужд свят много повече ми допада, когато го правиш с още хиляди хора едновременно и да общуваш с тях. В момента любимото ми MMO е Lord of The Rings Online, но играя Neverwinter Online, League of Legends, Assassin’s Creed Odyssey и Far Cry 5.
5. Предпочитана от теб платформа за гейминг (конзола, PC, мобилно устройство, VR/AR). И защо нея?
PC Master Race! Не обичам да играя на конзоли, може би защото не ги разбирам особено, а и актьорът Хенри Кавил, който е геймър, е на същото мнение! Шегата настрана, PC си остава платформата с най-голямо влияние поне за мен. Докато процентите сочат, че в днешно време обществото използва мобилните си устройства за игра, или има конзоли, в никакъв случай не бих направил този преход. Може би бих пробвал, когато вече PC ще е някаква архаична технология…
6. Използвал си услугите на ARC Academy. Защо избра да се запишеш в програмата? Какви нови знания натрупа благодарение на обучението в ARC?
През 2012 година завърших BSc(Hons) Computer Gaming and Animation Technology в Англия, но не съм работил в индустрията. Веднага се прибрах се в България и чак миналата година сериозно се замислих дали да не си припомня наученото в университета. Винаги съм искал да се върна към това, което съм учил и ARC ми помогна много. Не само че си припомних нещата, но и научих много нови от професионалисти в сферата. Лекторите бяха част от големи гейм дев студия у нас. Нещо, което определено липсваше в престоя ми в Англия. Хубавото на програмата, е че научаваш много за индустрията от първа ръка, което е много важно.
7. Как виждаш развитието на индустрията в следващите между 5 и 10 години?
Смятам че индустрията ще се насочи към други платформи повече, отколкото PC. В един етап новите технологии може би ще засенчат PC сцената, но пък и в крайна сметка повечето електронни спортове, които се радват на огромен брой почитатели са насочени към PC, поне за момента. Геймингът определено ще стане една от най-въздействащите и влиятелни индустрии, която ще засегне много пазари. Нещо повече, геймингът отдавна е и във филмите. Двете индустрии черпят една от друга нови разработени технологии и ноу-хау методи. Много филми за бъдещето, които сме гледали, засягат гейминга като пряко влияние над обществото. Далече съм от мисълта, че геймингът ще залезе, ами напротив, ще се издига стремглаво нагоре.
8. Къде се виждаш ти самият в края на настоящото десетилетие?
Заобиколен от интересни, знаещи и можещи хора, с поне 2 заглавия зад гърба ми, дай Боже и част от 3-то грандиозно.
9. Къде читателите (а и представители на родните студиа) на GI.bg могат да открият твое творчество или контакти (twitter/facebook/e-mail)?
Активен съм, както в LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/adrian-yosifov-1732445b/), така и във Facebook, а портфолиото ми все още е work in progress.