Анализатор на Rakuten: Sony може да продаде до 300 милиона PlayStation 5 конзоли
PlayStation 5 потенциално може да продаде пет и дори шест пъти повече бройки отколкото най-добре продавания хардуер до момента – PlayStation 2.
Твърдението е на анализатора на Rakuten Securities Economic Research Institute Норио Иманака, който през септември предрече, че конзолата на Sony ще бъде в домовете на 200 милиона потребители.
Няма какво да се лъжем, дори септемврийският анализ на Норио Иманака не звучи особено правдоподобно предвид факта, че най-продаваният хардуер до момента с марката PlayStation – PS2, е продал 155 милиона при това със стартова цена от 299 долара. Срещу съответно 399 и 499 долара за двете версии на PlayStation 5 по време на световна финансова криза.
Акцентите на японския анализатор падат върху Esport-а и по-добрите ексклузиви, с които според него ще разполага PlayStation 5 пред неговите конкуренти.
„Електронните спортове изискват хардуер, който е бърз и мощен едновременно не само за професионалистите, но и обикновените играчи и тези, които просто обичат да гледат esport. Високата производителност плюс ниската цена на PS5 е перфектният хардуер за модерните играчи.“, споделя Иманака.
Същият продължава със следното въжделение: „Ако количеството трансферирани потребители от PS4 е около 120 милиона и добавим 100 милионната esport аудитория, плюс 400 милиона зрители, PS5 може да достигне до пет пъти повече потребители от PS2.”
И още, японският анализатор дори нарича PlayStation 5 “терминатора“ на гейм индустрията, който ще приключи продължителното съревнование между Sony, Microsoft и Nintendo.
“PlayStation 5 се е насочил към коренно различно измерение спрямо Switch, Xbox и дори PS4. PS5 може да е терминаторът на гейм индустрията и да се превърне в нов значителен връх за Sony Group.”
По думите на Иманака подобно на NBA феновете, които инвестират в маратонки на Nike, същото ще стори esport аудиторията. Същият натъртва в своя анализ, че екслузивните игри за PS5 са по-качествени от тези на Xbox.
Ние ще допълним само, че анализът на Rakuten Securities Economic Research Institute звучи като сбъдната мечта за всеки фен на PlayStation и особено ръководните звена в Sony. Според нас обаче въпросният не е особено реалистичен.
Новите конзоли ще дебютират през ноември тази година.