Amazon демонстрира конкуренция на Unreal 4
Amazon опитва да се превърне в сериозен играч в гейм индустрията от години. Разбира се в случая изключваме ритейл сегмента, в който Amazon е от най-важните играчи.
Компанията работи върху няколко заглавия (с променлив успех) и свой собствен енджин. Именно върху последния ще наблегнем в този текст.
По същество, Amazon предложи поглед към Atom, новият физически базиран рендър енджин на компанията в Lumberyard. Твърди се, че енджинът ще бъде на разположение за тестване още в рамките на настоящата година. Екипът обещава модулен, data-driven дизайн и го описва като „по-ефективен в широк спектър от ситуации, включително и извън игрите“.
Amazon допълни, че Atom се разработва вече повече от три години. Основният бонус на технологията според компанията се състои във факта, че според нея тя е physically based рендърър с много висока производителност и гъвкав модулен дизайн.
Както споделихме по-горе Amazon твърди, че Atom е изцяло data-driven и потребителите могат да дефинират „почти всяка функция и конфигурация“, използвайки JSON файлове. Atom ще разполага с поддръжка на API за DirectX, Vulkan и Metal graphics. Текущата версия може да се използва на PlayStation 4 и Xbox One, но екипът планира да добави поддръжка за повече платформи (PlayStation 5 и Xbox Series X).
Що се отнася до шейдинга, то новият енджин използва AZSL (Amazon Shading Language), разширението на Amazon за HLSL на DirectX. Всякакви промени по рендъра могат да се правят посредством C++, очаквано има и пълна поддръжна ка рей-трейсинг.
Допълнителна информация за Atom ще откриете на следния адрес.