62% от приходите на App Store идват от игри
62% от приходите на App Store се дължат на покупки на игри. Това съобщи антимонополният експерт на Apple Лорин Хит, който даде показания по делото Epic срещу Apple.
Средната стойност на покупките в игрите се е увеличила от 5 на 10 долара след пускането на Fornite в магазина на Apple през 2018 година. В същото време средната цена за платени приложения е скочила от 9 на 16 долара.
Между март 2018 и юли 2020 година 10,2% от играчите на Fornite са играли през iOS устройство, генерирайки 13,2% от всички приходи на играта – това са 745 милиона долара от общо 5,6 милиарда долара.
Броят на играчите е в съответствие с твърденията на Epic, която в рамките на процеса съобщи, че по-малко от 10% от аудиторията на Fortnite е на iOS.
Комисионните на Apple остават 30% и 15% за по-малките разработчици и фирми. Лирин Хит обаче отбеляза, че нарастването на покупките в App Store и увеличеният размер на трансакциите в долари са „полезни за потребителите“, тъй като и двете страни генерират повече приходи.
Хит твърди, че Epic е изключила безплатните приложения от собствената си оценка на средните комисионни в App Store, която е около 28%. Според представителя на Apple, когато в изчислението са включени безплатните приложения, средният процент на комисионни при трансакции в App Store е 4,7% и 8,1% при покупки на игри конкретно.
Бившият старши вицепрезидент по маркетинга на Apple Фил Шилер каза, че само 17% от приложенията в App Store използват същия freemium модел като Fortnite и само 6% от тях са premium заглавия, които изискват предварителна трансакция.
Той също подчерта, че 75% от всички игри в App Store са напълно безплатни.