Шивон Реди, Media Molecule: Гейминг индустрията трябва да намира нови начини за привличане на хора
Студио директорът на Media Molecule Шивон Реди спечели тазгодишната BAFTA Fellowship Award, нареждайки се сред легенди в индустрията като Шигеру Миямото, Хидео Коджима и Тим Шейфър. Реди е първата жена, която получава това специално отличие заради своята „новаторска работа по застъпничеството за многообразието, приобщаването и творческата и съвместна работна култура“.
„Мисля, че индустрията, към която се присъединих преди толкова много години, беше едно много различно място. От тогава е постигнат много добър напредък“, казва Шивон Реди пред Gamesindustry.biz.
“Проблемите не са изчезнали, но правим крачки в посока на това да включим повече разнообразни групи от хора, стремим се да създаваме студиа, където хората преуспяват и процъфтяват, и това е изключително важно. Аз съм много отдадена на идеята да насърчаваме хората да показват най-доброто от себе си“, казва тя.
„Светът е опорочен. Сексизъм, расизъм – това са реални проблеми, с които нашата индустрия също се сблъсква“, признава Реди.
Според нея предстои много работа в посока на това гейминг индустрията да намира нови начини за привличане на хора.
Реди смята, че е необходимо не просто да се правят системни подобрения в посока на равен старт или равно заплащане, а да се направи така, че гейм студиата да насърчават всеки служител да показва най-добрите си възможности. От това ще спечелят и самите студиа – различните групи хора носят по-широк кръг от гледни точки и перспективи, а това, от своя страна, прави игрите по-интересни и въздействащи.
Изграждането на работна култура, която позволява на всеки да преуспява, е непрекъснат процес. Реди дава пример със своето студио.
„Сега сме много различни от това, което бяхме през 2006 година, когато започвахме. Тогава бяхме девет души, сега сме 95. Това, в което смятам, че сме наистина добри, е изграждането на културна принадлежност. Това е важно, защото гейм индустрията е творческа индустрия. Когато хората създават нещо заедно, е необходимо между тях да има приятелство и усещане за принадлежност.“ Според Реди чувството за хумор е важно. „Не трябва да забравяме да се смеем. Все пак правим видео игри, а те са развлечение.“
Дори заглавията, които Media Molecule произвежда, могат по свой собствен начин да подпомогнат усилията за диверсификация на работната сила в бранша. От LittleBigPlanet до Dreams, студиото се е специализирало в игри, които се възползват от творчеството на играчите и им позволяват да правят изкуство, музика и дори пълни игри.
Реди казва, че това намалява бариерите пред навлизането в гейм дивеплъмънта или поне служи като въведение в процеса. Ако имаш PlayStation, можеш да си свалиш Dream и след няколко ръководства да започнеш да твориш. Напълно възможно е страстта към игрите да се превърне в кариера – Media Molecule вече са наели по няколко души от общностите около LittleBigPlanet и Dreams и плануват да наемат още.
„Смятам, че творческият гейминг, макар и неформално, се е превърнал в жанр. Minecraft на практика е като Lego – той е част от популярната култура.“
Макар да е благодарна за наградата си BAFTA, Реди допълва, че има хора, които са работили много по-усилено и последователно от нея.
„Аз съм била наистина привилигирована както в живота си, така и в кариерата си. Имаме още много път да извървим в посока на това да разбираме привилегиите, с които се ползваме“.